Rumah Terbalik di Tamparuli

Semalam/kelmarin aku, isteri aku dan anak aku pergi ke Tamparuli untuk tengok rumah terbalik. Terletak di tepi jalan saja, jalan Tuaran ke Ranau sebelum stesen minyak Shell.

Nota :- kalau di Sabah yesterday tu orang sini panggil kelmarin, kalau semalam tu maksudnya malam tadi.

20120430-090207.jpg

Tiket untuk masuk RM10 dewasa, RM5 budak umur 3 tahun ke atas, dan bawah 3 tahun free. Jadi aku beli lah tiket 2 aje, anak aku bulan 8 baru 3 tahun. Dorang minta ic sebab tiket bagi orang luar pelancong kalau tak silap dewasa RM25 atau RM20, tah Wallahualam aku tak ingat.

Rumah terbalik ni yang uniknya semuanya terbalik dari rumah, perabot rumah, kereta pun dorang parking terbalik.

20120430-090609.jpg

20120430-090731.jpg
Anak aku bergaya di bawah kereta terbalik.

Yang tak bestnya; pelancongnya ramai tapi yang boleh masuk ke dalam rumah mungkin lebih kurang 20 orang saja. Jadi kena beratur lama la. Plus, anak aku melalak nak balik, lepas tu nak hujan lagi. Jadi aku ambil keputusan datang hari lain la. Nasib baik tiket tu boleh guna pada hari lain juga. Aku kongsikan gambar-gambar di bawah ni. Mana tau korang berminat nak datang tengok.

20120430-091158.jpg

20120430-091312.jpg

20120430-091343.jpg

Tinggalkan Jawapan

