Alternatif untuk transfer duit

Bismillah. Assalamualaikum.

Aku nak cerita satu cara untuk transfer duit tanpa guna bank. Cara ini pernah aku buat dulu, dan baru-baru ini aku buat untuk anak buah aku. Tapi cara ini limit rm50 aje. Emergency atau si penerima malas nak pergi bank, baru boleh guna.

Si penerima mesti guna prepaid dan pandai dan ada kawan yang hendak guna kredit tu.

Cara dia transfer kredit ke penerima lepas tu dia jual atau transfer kepada orang lain. Dan orang lain akan bagi dia duit tunai tu.

Memang korang akan fikir cara ni leceh atau tidak berguna. Tapi cuba bayangkan anak kita sekolah di asrama ke, PLKN ke, tak boleh keluar, takde duit belanja langsung, macam ni lah salah satu cara transfer duit.

Semoga bermanfaat.

20120429-054012.jpg

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s