Kursus Di Kuching

Seminggu aku kena kursus di Kuching ni. Termasuk ni dah masuk 3 kali dah aku kursus kat sini. Boring pulak rasanya.
Bandar Kuching adalah sebuah bandar yang luas. Terbahagi kepada dua, Kuching utara dan Selatan (kalau tak silap la). Tapi bandar ini meluas, bukan jenis yang menumpu dan berpusat. Tapi pusat bandar yang sebenar (bagi aku la) di kawasan riverside (tepi sungai Sarawak). Ini pun tempat yang selalu aku pergi sebab jalan kaki.

20120419-063238.jpg

Yang ni gambar riverside dari seberang sungai. Yang bestnya, banyak kapal kapal kecil, sampan-sampan, teksi-teksi air dan pemandangan yang best di sini.

Kalau nak makan aku selalu pergi seberang sungai. Ada Kg Boyan. Setahu aku suku Boyan ni banyak di Singapore je. Wallahua’lam.
Di seberang ni, ada dua tempat macam foodcourt. Kalau nak seberang kena naik sampan/perahu atau teksi air tambang 50 sen saja seorang. Syok juga naik sampan ni. Tapi sekejap je. Start enjin, dua kali press dah sampai seberang.

20120419-063800.jpg

20120419-063840.jpg

Yang ni gambar sebuah rumah di Kg Boyan.

20120419-064010.jpg

Makanan yang sedap kat sini yang tiada di tempat lain; mee kolok, ayam penyet, dll. Air pun macam macam ada .

Kat seberang ni jugak ada Kedai jual kek lapis, kedai jual terubuk masin, gerai jual gambir, jual kayu-kayu, handycraft dan macam macam.

20120419-065302.jpg

20120419-065457.jpg
Mee kolok

20120419-065552.jpg

Air jus Dragon Fruit

20120419-065639.jpg

20120419-065708.jpg

Aktiviti memancing udang galah. Aku dengar cerita kalau banyak udang galah dalam satu sungai tu mesti ada buaya.

20120419-070018.jpg

20120419-070041.jpg

20120419-070100.jpg

20120419-070117.jpg

20120419-070131.jpg

20120419-070202.jpg

20120419-070238.jpg

Yang gambar gambar ni pulak gambar pemandangan dari salah satu dari cineplex di Kuching. Sempat la jugak aku pergi tengok “Battleship” waktu kursus ni.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s